ul. Ametystowa 15, 66-400 Gorzów Wielkopolski 512-254-904 kontakt@zajazdumarka.pl

Jak zorganizować konferencję?

Marzysz o tym, aby mieć własną firmę? Jeśli tak, to zastanów się czy na pewno jest to takie łatwe jak się niektórym wydaje. Są bowiem takie osoby, które uważają, że nie wymaga to żadnego wysiłku tylko kilku papierków i już mamy działalność. Oczywiście, tyle , że pod uwagę trzeba wziąć rozkręcanie takiej firmy. Jeśli chcemy, żeby dobrze prosperowała, to musimy posiadać odpowiednią na ten temat wiedze. Co więcej przyda się dobry pomysł na biznes ponieważ bez tego ani rusz. Ale skąd pomysł wsiąść? Jeśli będziesz intensywnie myślał to nic z tego. Najlepiej jest coś wykombinować jak robimy coś miłego, relaksujemy się itp. wtedy w głowie pojawia się mnóstwo pomysłów. Jednak trzeba później sprawdzić czy są one na tyle dobre , aby sprawdziły się w biznesie.

Jak to zrobić? Trzeba być czujnym i obserwować. Chodzi oczywiście o rynek. Dzięki temu będziemy wiedzieć co się sprawdzi, w co warto włożyć pieniądze, czego unikać oraz jaka branża ma przyszłość. Najlepiej jest mieć więc kilka pomysłów w razie jakby jeden się nie sprawdził. Warto także popytać kogoś z wybranej branży czy jest to opłacalne i czy warto wkładać w to pieniądze. Pamiętaj także o pomocy. Potrzebujesz na pewno pracowników, którzy pomogą ci osiągnąć sukces.  Powinni oni jednak znać oczekiwania względem nich, cele firmy oraz to do czego chcemy dążyć. W tym celu warto zorganizować konferencję.

Zaplanuj działania
Jakie warto wziąć pod uwagę zagadnienia kiedy będziemy planować konferencję? Przede wszystkim ustal koncepcję. Musisz mieć jasno sprecyzowane cele. Określ także po co i dla kogo jest organizowana konferencja. Następnym krokiem jest tytuły tematyka. Tytuł i tematyka powinny być jasne i dokładnie określone, aby nie powstawały żadne wątpliwości. Kolejno ustal, kogo zaprosisz oraz zaplanuj budżet. Musimy cały czas kontrolować przepływ gotówki. Przewidujemy zarówno koszty stałe jak i zmienne. Warto posiadać budżet awaryjny w razie niespodziewanych wydatków. Powinniśmy wiedzieć kiedy, ile i za co płacimy oraz ustali formę płatności. Warto zaplanować wstępny kosztorys i kontrolować ponoszone koszty.

Kolejną kwestią jest znalezienie miejsca, w którym konferencja będzie się odbywać. Pod uwagę nabierzemy ilość zaproszonych gości, dojazd, zaplecze i potrzebny sprzęt. Ustalamy także odpowiedni termin, tak aby pasował wszystkim. Pomagamy w przygotowaniu prezentacji i określamy jaki tematyczny zakres mają mieć wystąpienia prelegentów. Przygotowujemy wizualną identyfikację konferencji oraz zapraszamy uczestników. Na końcu zostawiamy archiwizacja e konferencji oraz ją oceniamy.